Karácsonyi könyv

xmastag

Ez is egy jó téma… Szeretek olvasni, és kaptam már könyvet karácsonyra, de kifejezetten karácsonyi témájú könyvet még nem olvastam. Biztos sok ilyen van, de valahogy még egy sem akadt a kezembe… A könyvtárból álalában regényeket hozok ki, nem csak magyar szerzőktől, de csak magyarul. Néha novellákat is, de mindig prózai műveket. Írni főleg blogot, szakmai cikket és verset szeretek, de olvasni inkább prózát szoktam. Vagy ha vers, akkor Frady Endre

A könyvtárban mindig olyan szerzőt választok, akiről még nem hallottam, vagy akit én fedeztem fel magamnak és jó volt. Ritkán olvasok klasszikusokat vagy divatos szerzőket, mert rám nem hat a marketing. Sőt, minél nagyobb felhajtás van valaki vagy valami körül, annál kevésbé érdekel… Ezért olvasok mindig olyan szerzőket, akikről még nem hallottam. És nem érdekel, hogy mások szerint mit kellene olvasnom.

Egyszer éreztem csak úgy, hogy valakit “illik” elolvasni, amikor Kertész Imre lett az első magyar irodalmi Nobel-díjas (róla sem hallottam a díj előtt), akkor elolvastam a Sorstalanságot. Nem volt érdemes… A legrosszabb könyvélményeim közé tartozik. És nem azért, amiről szól, hanem azért, ahogyan megvan írva. Amilyen stílusban és gondolatmenettel íródott. Nem tudom miért őt díjazták, vannak nála jobb magyar írók is. Azóta is csak magamra hallgatok! 🙂

A könyvtárba amúgy mindig jó bemenni. Szép az épület is, jó könyvek is vannak ott, a földszinti kiállítást is mindig megnézem, ha van, és ha van időm, még az újságokat is elolvasom ott… Sőt, a múltkor még a ruhatáros nénivel is jót beszélgettem. Kihoztam egy könyvet. A címe: A férj, aki elfelejtette a feleségét. A ruhatáros néni meglátta a könyvet és megkérdezte:

– Nem magáról szól ez a könyv? A férj, aki elfelejtette a feleségét…
– Nincs még feleségem. Nem is lesz!
– Nem is lesz??? Csak nem a fiúkat szereti?
– Nem. A nyugalmat! 😀

Karácsonyra a családtól viszont nem szépirodalmat, hanem ismeretterjesztőt szoktam kapni. Sok képpel, szép tájakról, régi korokról, természeti értékekről, világörökségről, stb. Azokat is nagyon szeretem! 🙂 De kifejezetten karácsonyi témájú könyvet még nem olvastam. Talán el kellene kezdeni… (?)

Reklámok
Karácsonyi könyv

Vélemény, hozzászólás?

