Érzések, vélemények és ami kimaradt

xmastag

Mire is használjam ezt a lehetőséget, hogy van egy  ilyen szabadabb bejegyzés a karácsonyi játék 24., záró részében? Szerintem csak leírom a gondolataimat, ami eszembe jut a karácsonyról, főleg a hangulatáról, mert a karácsonyi hangulat, mint téma kimaradt ebből a játékból, és nagyon hiányzik nekem, hiszen ez a karácsony lényege, és ezzel zárom a játékot.

Nekem a karácsonyról a szeretet ünnepe jut eszembe! És az a hangulat, amit nehéz szavakkal leírni. Csendes, békés, nyugodt és örömteli. És érezni is csak karácsonykor lehet ilyet…

Nem tudom, mi kell ehhez a hangulathoz. A fenyőfa? Az ajándékok? A karácsonyi pihenőnapok? Vagy hogy csak a család van jelen és senki más? Nem tudom. Tény, hogy ha fehér a karácsony, akkor jobban érzem. De ha nincs hó, akkor is megjelenik ez a különleges hangulat. Mindig akkor kezdődik, amikor feldíszítem a fát, 23-án este vagy 24-én reggel, aztán 24-én este az ajándékozáskor éri el a csúcspontját, de nem azért, mert én kapok ajándékot, hanem mert látom, hogy mindenki csendben, izgalommal bontogat és a végén mindenki örül. 25-26-án még megvan ez a hangulat, aztán már csak nyomai vannak. Valamennyire visszatér 31-én este az éjféli koccintáskor, gyengébben, mint 24-én, de érezhetően, egy másik, felszabadultabb, harsányabb örömmel együtt, aztán megint mérséklődik az ünnepek közötti szintre, majd január 6-án, amikor leszedjük a fát, teljesen elmúlik, egészen a következő karácsonyig.

A mi családunkban néha jól megvagyunk, főleg anyámmal, de nincs mindig béke és nyugalom… A szüleim 18 éves koromban elváltak, testvéremmel pedig soha nem voltunk igazán jóban. De lehet valami ebben a karácsonyi hangulatban, és a “szeretet ünnepe” elnevezésben, mert karácsonykor mindig béke, nyugalom és szeretet van a családban. Ezért ez a legszebb ünnep nekem az évben!

Reklámok
Érzések, vélemények és ami kimaradt

Vélemény, hozzászólás?

