Így zajlott az adventi készülődés + ünnepi forgatókönyv

xmastag

Karácsonyi játékunk 23. részét írom. Tudom, még csak december 22 van, de 23-án nem biztos, hogy online leszek, annyit biztos nem, hogy blogot írjak, 24-én pedig biztos nem internetezek, ezért még ma megírom a 23-24. részt és közzéteszem a FB csoportban is.

Sokaknak csalódást okozhatok a következő őszinte mondatommal, de vállalom. Nálunk a családban – és személy szerint nálam is – mindig az ünnep a fontos, nem az előkészületek, ezért pl. nincs adventi gyertyagyújtás (nem is vagyunk vallásosak), csak annyi élelmiszert és ajándékot vásárolunk előre, amennyit kell, ajándékot az utolsó héten vásárolunk, nem 2-3 hónapra előre, stb. És szerintem éppen ettől lesz meg az ünnep varázsa, hogy az a hangulat, az az esemény arra a napra szól és nem máskorra.

Mi volt részemről az előkészület? Megvettem az ajándékokat, egy részét már 18-án a termelői piacon, más részét 21-22-én, és csak 1 ember ajándéka maradt 23-ára. Fenyőágat is szereztem már 21-én hétfőn, van csomagolópapírom és majd 23-án délelőtt vásárolok, délután csomagolok, aztán ha belefér az időmbe, akkor23-án este vagy legkésőbb 24-én reggel fát díszítek.

24-ei program:

  • délelőtt fa díszítés – ha nem készült el 23-án este -, ajándékaim fa alá csempészése,
  • délre át apámhoz a testvéremmel, ebéd, fa díszítés nála is, ajándék tőle és neki,
  • 16 órára anyai nagymamámnál: ajándék tőle és neki, majd vacsora 4-esben anyámmal, testvéremmel, nagymamámmal,
  • aztán este vacsora után haza, ajándékozás 3-asban anyámmal és testvéremmel.

Ez mindig ilyen mozgalmas a szüleim válása óta, de ünnepelni mindig jó! 😀

Így zajlott az adventi készülődés + ünnepi forgatókönyv

Vélemény, hozzászólás?

