Így telt a karácsony

Először is: az idei karácsony NEM volt fehér (sajnos). Már kb. 1 hete felváltva van köd és napsütés. Ma ugyan volt elég napfény, de hónak nyoma sincs. 😦 Ezt láttam a szobámból a lemenő nap fényében:

Photo2235

Itt tiszta az idő, de mégis nyirkosnak tűnik, távolabb egy sávban (a lőtér felé) köd, az égen alig egy-két felhő, csak a hegyeknél látszik az ég alján egy-két halvány rózsaszín felhőfoszlány… Se hó, se zúzmara a fákon… Ez inkább őszi időjárás. És megint nyílnak, csíráznak a tavaszi virágok, rügyeznek a fák, cserjék… Elég ritka lett a fehér karácsony a 2-essel kezdődő években! 😦 De azért jól telt az ünnep. 🙂

December 24. mindig elég bonyolult nálunk, amióta a szüleim elváltak… Mi is történt aznap?

23-án este feldíszítettem nálunk a műfenyőt, meg a fenyőillat kedvéért szerzett – egyelőre nem hulló tűlevelű – ágakat is. Sőt, előtte, 23-án délután az én kezdeményezésemre anyámmal feldíszítettük a folyosón álló dísznövényünket is. A magyar nevét nem tudjuk, latinul Amorphophallus rivieri. Jó viccnek tűnt feldíszíteni, és szép látvány lett belőle! 🙂

24-én reggel nem keltem túl korán, aztán valahogy eltelt az idő családi körben délig, majd délben öcsémmel mentem apámhoz. Amikor a testvérem út közben az automatánál kérdezte a telefonszámomat, már tudtam, mit kapok tőle, és be is vált. 3000 Ft telefonfeltöltést! 🙂 (Telefonáltam is egyet még útban apám felé, de ez egy másik történet…) Ebéd apámnál: halászlé, gombócos káposzta. Fa díszítés nála is (ez is műfenyő), majd ajándékozás. Ajándék apámnak: 1 doboz Ferrero Rocher. Nem valami fantáziadús, de örült neki, és nehéz volt megajándékozni őt, mert amennyi pénzem volt ajándékra, annyiért sem a 18-ai utolsó Csalán piacon, sem a karácsonyi vásárban nem találtam igazán hozzá illő ajándékot. Végül ezt sikerült szerezni! Ajándék apámtól: 2 zöld pulóver (az egyik élénk sötétzöld V nyakú, a másik tompa barnászöld – a fényképeken elég rosszul látszik a színük), egy terepszínű póló, egy flakon rostos grapefruitlé – erről nincs kép, mert elfogyott, és egy könyv Magyarország szépségeiről.

Apámnál délután 4 körül végeztünk, és mentünk anyai nagymamámhoz. Anyám már ott várt engem és a testvéremet. A nagymama kb. 200 méterre lakik apámtól, ugyanazon a lakótelepen, ahol mi is lakunk anyámmal és testvéremmel, de mi éppen a másik végén, mint apám és a nagymama. Fa díszítés nem volt, de ajándék igen. Ajándékom a nagymamának: 1 is levendulazsák, és egy szál olyan művirágféleség, ami most divat: nem műanyag, hanem talán porcelán vagy kerámia. Soha nem tudtam pontosan, mi a különbség, de talán ha csak égetett cserép, akkor kerámia, ha festett, akkor porcelán(?) Ajándék a nagymamától: egy marcipános macskanyelv 70%-os étcsokoládéból. 🙂

Photo2218

Este, amikor hazaértünk a nagymamától, itthon is ajándékozással zártuk a napot. Ajándék anyámnak: rejtvényújság, és 2 db tökmagkrém a Csalán piacról. A krém is finom, én már a piacon minden ízt kóstoltam, de leginkább a csomagolása tetszett, az a kis fa rekesz, amiben volt. 🙂 Eredetileg apám 60. születésnapjára vettem volna, december 11-én, de akkor nem is volt annyi pénzem, és anyám is azt mondta: nem biztos, hogy apám szereti a tökmagkrémet. (Apám ünnepei elég közel vannak egymáshoz az év végén: november 30-án névnapja, december 11-én születésnapja van.) Ezért inkább anyámnak vettem a tökmagkrémet karácsonyra a 18-ai piacon. Ő örült neki. 🙂 Ajándék testvéremnek: termelői meggyszörp a Csalán piacról, szintén 18-án szereztem, egy másik termelőtől. (Egy harmadik termelő bodzaszörpöt ajándékozott nekem, azt még aznap, 18-án nyíltan felajánlottam az egész családnak, és tényleg finom.) Testvérem barátnője ugyan nincs itt, de azért az ő ajándékát is a fa alá tettem: egy kis hóember, szintén a 18-ai piacról. És mit kaptam én még itthon anyámtól? Egy ágyneműt: paplan, kispárna, nagypárna, csíkos is és pöttyös is. Lefényképeztem egyben is a készletet, és a nagypárna 2 felét is. De kaptam még tőle egy fürdőszivacsot, csokoládés tusfürdőt és 2016-os határidőnaplót is. Ennyi volt december 24, a fa és az ajándékozás.

25-étől anyámmal kettesben voltunk itthon, öcsém elutazott a barátnőjéhez, vasárnap este jött vissza, de ma már dolgozott, így ma is alig látom. 🙂 Kint is voltunk mindennap legalább 1 órát, könyvtári könyveket olvastunk, sokat társasjátékoztunk, és a nagymamánál ebédeltünk. Mi volt a menü? 25-én húsleves, kakaspörkölt. 26-án még mindig a húsleves, és töltött káposzta. 27-én zöldbableves, töltött csirkecomb. És mindennap többféle sütemény: fatörzs, hatlapos, olasz kalács, aprósütemények. 🙂

Én év végéig szabadságon vagyok, de anyám délutános a héten, a testvérem meg egész nap dolgozik, így délelőtt anyámmal vagyunk kettesben, játszunk, olvasunk, néha kint is vagyunk… Délután meg egyedül vagyok, olvasás, netezés… És így lesz egész héten, csak 31-én nem. Mert már megvan a szilveszteri programom! 😀

Photo2240

Reklámok
Így telt a karácsony

Vélemény, hozzászólás?

