2015 legjobb és legrosszabb eseményei

Január 1-jén kellett volna ezt megírnom, de aznap nem volt sem időm, sem energiám, alig voltam ébren, ezért 2-án kezdtem, de csak most tudtam befejezni. Nem is baj… Sok jó eseményt éltem át tavaly, és néhány rosszat is. A legtöbb jót 5 helyről kaptam:

  • a Csalán Egyesülettől,
  • egy Csalánban megismert illetőtől, akivel elég furcsa barátságban vagyunk, kívülről nézve egyáltalán nem illünk össze, egyesek csodálkoznak is, ha együtt látnak, mások többet látnak bele, mint ami van, – és ez a kétfajta vélemény, a csodálkozás és a belemagyarázás eléggé zavar -, de mindketten jól érezzük magunkat egymással, és vele csak ez számít,
  • a szakmai blogger csapatomtól,
  • és 2 társasjáték klubtól: az egyik csak egy kis baráti társaság, a másik egy bejegyzés alatt álló egyesület, amely mögött egy játékgyártó cég is áll.

De másoktól is bőven kaptam jó és rossz élményeket…

A színezés nem véletlen. Így talán átláthatóbb, hogy kivel mit éltem át. Minden mást ezzel a fekete betűvel írok.

Mi tetszett a legjobban, amit a Csalánnal átéltem? Először is: az egész egyesület célja, működése. És még? A jó társaság, a rendezvények, stb. De munkahelynek is jó: érdekes, változatos, nem túl megerőltető, és még valamennyire szakmai is, mert zöld szervezet. Csak a fizetés kevés, de ez nem miattuk ennyi. Ennyi a közfoglalkoztatási bér. És mik a legjobb és legrosszabb élményeim velük?

A legjobbak:

  • Van munkahelyem! Tavaly június, július, augusztus: 3 hónap munkaviszony, majd szeptember 10-től újra, idén február 29-ig!
  • Sok érdekes rendezvényen vettem részt velük:
    • tavaszi gyerekvetélkedő,
    • május-júniusi iskolai rendezvények,
    • céges családi nap egy nagy cégnél,
    • gyerektábor,
    • Művészetek Völgye,
    • dínó fesztivál,
    • saját szervezésű ínyenc fesztivál,
    • Bakonyexpo,
    • voltunk egy örömünnep nevű városi rendezvényen is,
    • ingyenjegyet kaptam az Arénába kézilabdameccsre,
    • decemberben klíma akción is részt vehettem,
    • és 2 konferencia is volt, az egyik saját szervezésű a fentarthatóságról, a másikat a Greenpeace szervezte a városházán – ezek nem túl izgalmasak, bár érdekes témáról szólnak, inkább azért jó, mert fontos embernek érzem magam, ha konferenciára hívnak.
  • Ha már fontos embereket emlegettem: 2 közgyűlés is volt, és mindig jó érzés, hogy nekem is van ott szavam – ennél jobb érzés már csak az irodakulcs, ami a csapathoz tartozás legbiztosabb jele: be tudok jutni a Csalánhoz. 😀
  • A piac is megvan még, adventkor 4 alkalommal megint nagy volt.
  • És beindult a kosár is (webáruház), én is rendeltem már belőle 1-szer.

A legrosszabbak:

  • Februárban elment valaki, aki nélkül addig el sem tudtuk képzelni az egyesületet. Sok sikert neki az új munkahelyen!
  • A tábor 2. turnusa érdeklődés hiányában elmaradt. Az 1. viszont nagy siker volt!
  • A kosár rendelésem nem sikerült jól. Az egyik terméket nem hozták, a másik késett, a harmadik helyett egy kicsit más hoztak. Majdnem ugyanazt, de mégsem. 3 terméket rendeltem… Ezek nem nagy hibák, mindig előfordulhatnak, de szrencsére nem túl gyakoriak, és jól kezelhetők, csak véletlen, hogy éppen nálam fordult elő mindhárom lehetséges hiba, és éppen az első rendelésemnél. Azóta nem rendeltem, de rendelek még.

A sok jó élmény mellett azért is jó az egyesület, mert néha érdekes embereket ismerek meg ott. Volt egy önkéntesünk, akivel azóta is tartjuk a kapcsolatot. Középiskolai közösségi szolgálatra került a Csalánba, segítek neki tanulni, matematikát, de néha vannak nem tanulás jellegű közös programjaink is. Sokan nem hisznek abban, hogy létezhet barátság ellenkező nemű emberek között, de köztünk a 17 év korkülönbség ellenére is működik. Természetesen ő a fiatalabb.

Vele csak jó élményeim voltak tavaly.

  • Életemben 2-szer volt korcsolya a lábamon: tavaly januárban és februárban is egy-egy alkalommal, mindkétszer vele.
  • Eljutttam vele iskolai bálba.
  • 2 koncerten is voltam vele, nyáron és ősszel.
  • 5-ször mentünk együtt kirándulni, mindig a természetben, ebből egyszer egy új hobbit próbáltunk ki: a geoláda keresést.
  • És szép ajándékokat is kaptam tőle. A legértékesebb talán egy dedikált CD a 35. születésnapomra a kedvencemtől, a legújabb pedig egy társasjáték.

Ennyire jól érezzük magunkat együtt. 🙂 Az első kép Bánd, Essegvár; a második Márkó, a geoláda helye; a harmadik a társasjáték, amit tőle kaptam.

Photo0913 Geoláda helye Photo2275

Ha már a Csalánt emlegettem, ami egy helyi zöld szervezet, meg kell említenem a másik szakmai közösséget is, ahol tag vagyok. Sőt, nem csak tag, hanem elvileg vezető is, de ezt nem vesszük túl komolyan. Ez egy szakmai, környezetvédelmi bloggercsapat, élénk társas élettel a kék oldalon, évente 1-2 találkozóval. Egy bloggertársammal megírtuk ott is az év eseményeit, én csak néhányat emelek ki itt.

  • Májusban találkoztunk a Városligetben.
  • Júniusban egy bloggertársammal feljutottunk a Hegyestűre.
  • Júliusban sajnos elmaradt a kesznyéteni 3 napos találkozó, de majd egyszer pótoljuk.
  • És október végén, az alapítás évfordulóján már másodszor adhattam át az év bloggerének járó díjat.

Az első képen a Városliget látható, a második a Hegyestű.

Photo0607 Photo0760

Látszik, hogy aktív a csapat, és tényleg igazi csapat, lelkes és hozzáértő környezetvédők, és jó emberek. A Csalánhoz hasonlóan jó társaság, mindkét csapatot a barátaimnak érzem.

De az embernek nem csak a szakmájában vannak barátai, egy jó hobbi is összehozhat egy csapatot. Nekem ilyen hobbi lett a társasjáték! Szeptemberben betöltöttem ugyan a 35-öt, ha valakit érdekel: 1980.09.26, de mégis szeretek játszani és szívesen tanulok új játékokat.

Április 15-én voltam először egy Társasház nevű csapat rendezvényén. Azóta hetente megyek játszani. Általában szerdán – május-júniusban volt néhány hét, amikor megpróbáltunk áttérni hétfőre, de nem vált be – és mindig este fél 7-kor. Kezdetben a Maricában, de ősz óta az egyetemen. Mindig jó ott lenni és játszani, és a december 16-ai utolsó játék után idén január 6-án újraindul! 😀 A legfontosabb események a csapatban:

  • Első játékom: április 15.
  • Május 23: játék egy rendezvényen, Alsóörsön.
  • Július 15: az eddigi egyetlen szabadtéri játék.
  • Augusztus 12 és szeptember 16: bajnokság, egy Aranyásók nevű játékból.
  • Szeptember 23: én vittem játékokat!
  • Szeptember 30: első játék az egyetemen.
  • November 11: kívánság műsor, mindenki megmondhatta, mit játsszunk.
  • December 9: Mikulás társas, elvileg jelmezes, de csak 1 emberen volt jelmez. Azért szervezte így az eseményt, hogy felvehesse a Mikulás-sapkáját. 😀
  • December 16: a tavalyi év utolsó játéka.

Jó társaság, jól lehet játszani velük, és aki a társasjátékot szereti, rossz ember nem lehet. Már ők is a barátaim, pedig áprilisban még csak 1 embert ismertem a csapatból. Az itt világoszölddel jelzett környezetvédelmi bloggercsapat régebben egy nagy szakmai közösség környezetvédelmi szakterülete volt. Már ott is én voltam a szakterület-vezető. De volt ott más szakterület is, pl. gazdaság, aminek a vezetője már akkor is rokonszenvesnek tűnt, mégis meglepődtem áprilisban, amikor megtudtam, hogy a Társasházban játszik. Sőt, alapító is, másik 2 emberrel együtt. Azóta is jól megvagyunk, pedig a szakmai blogmagazin idejében még egyikünk sem gondolta volna, hogy a másik is szokott játszani! 😀

Van még egy társasjátékos csapat, ők újabbak, ritkábban van rendezvényük, de ha van, akkor nagy, és az előző társasággal ellentétben hivatalos egyesületként működnek. A vezetőjüket pedig elég régről ismerem, őt sem társasjátékos körökből… Egyszerre kezdtünk az egyetemen 1999-ben, mindketten környezetmérnöki szakon, csak ő valamivel később végzett nálam. Mindketten tagjai vagyunk a Csalán Egyesületnek, és annak idején, talán 2012-2013-ban ő is járt a Csalán társasjáték estjeire. Akkor kezdett társasjátékot gyártani, egy saját játékát ki is próbáltuk, még ma is az a borítóképem a nagy kék oldalon. Ő gyártja a kedvenc játékomat is, amire még sajnos nincs pénzem, de majd egyszer veszek egyet magamnak! Ez a csapat még elég új, és az első novemberi eseményen még szinte csak a vezetőt ismertem, de azóta megismerkedtem és megbarátkoztam a többiekkel is, főleg a “kemény maggal”, akik minden eseményen részt vesznek. Ez az egyesület rövid működése alatt már sok jó élményt adott nekem.

  • November 7: tematikus társasjáték rendezvény H.P. Lovecraft író emlékére.
  • November 12: hivatalosan is megalakultunk, én is a 13 alapító tag egyike vagyok, de az 5 tagú elnökségbe nem jutottam be. Aztán december 17-én elutasította a cégbíróság az egyesület bejegyzését. Nem tudom, lesz-e folytatás, de remélem, ha másépp nem is, baráti társaságként, nem hivatalos formában még sokat játszunk…
  • November 21: társasjáték piac.
  • December 31: szilveszteri társasjáték este 7-től reggel fél 8-ig. Nem egyesületi rendezvény, hanem privát, de az egyik elnökségi tag szervezte. Nem is tudtam, hogy ennyire bírom az ébrenlétet! 😀

De sok más is történt velem tavaly. A természet is adott okot örömre. A kedvenc kis poloskáim már február 28-án megjelentek. Ha előbújnak, nappal már nem lesz fagy. Szakszerűen: a nappali maximum fagypont felett marad, egészen november-decemberig. A fecskék is 1 héttel előbb érkeztek, április 17-én. 😀 2014-gyel ellentétben tavaly végre volt nyár. És június 8-án a Medárd napot megúsztuk eső nélkül, a novembert pedig ónos eső nélkül. 😀

Álláskeresési fejlemények: február 2-től 6-ig álláskeresési képzésen voltam, 11-én pedig próbamunkára hívtak. 3 állásinterjúm is volt: 1 januárban, 2 májusban + 1 ajánlatot kaptam a nyáron is, ismerőstől, és egyszer még állásbörzén is voltam, de aztán mégis maradtam a Csalánban. 🙂 A tavaszi környezetmérnök öregdiák-találkozóra nem ezért mentem, de ott sem hallottam semmi jó ajánlatról… Viszont jó társaság volt, és gyorsan eltelt az idő! 🙂

Volt egy nyertes pályázatom, de az nem álláspályázat volt, és pénzzel sem járt, de mégis jólesett. 🙂 Környezetvédelmi meseíró pályázat volt. A nyeremény: megjelent a mesém egy mesekönyvben! 😀

Könyveket általában a megyei könyvtárból veszek ki, de más eseményekre is megyek néha oda. Pl. október 10-én nagy társasjáték rendezvény volt ott, 11-én pedig ingyenes beiratkozás. Éltem vele! 😀 De ha ott vagyok, nem csak könyvet veszek ki, hanem mindig elolvasok néhány újságot is, és ha van kiállítás, azt is megnézem. Így ragad rám a kultúra. 😀

És ha már kultúra: tavaly is voltam az utcazene fesztiválon. Ezért a 4 napért érdemes veszpréminek lenni. 😀

A tévézést egyesek szintén a kultúra részének tartják, mások nem. Én alig nézem, de van egy kedvenc műsorom, amit nem hagynék ki: Játék Határok Nélkül! 😀 Még ismerőst is találtam a csapatban. A Csalán piacról ismerem, ott árul a barátnője, mindig segít neki sátrat szerelni. Az első adás október 17-én volt. Minden adásban 2-3 játékosról mutatnak kisfilmet. Az ismerősömről november 14-én volt kisfilm. A játékban a magyar csapat a legjobb, de a falmászás nem megy.. De egyszer a falon is megvolt az aranyérem: csak minket nem zártak ki. 😀 Ez november 21-én volt. 28-án a kedvenc játékosomat fellökte a bika, de szerencsére túlélte, és egyszer még utána is játszott, éppen január 2-án. 😀 A döntő 16-án lesz. Hajrá magyarok!

És még néhány jó és rossz esemény, a jó pirossal, a rossz szürkével, időrendben, a teljesség igénye nélkül, amit akkor fontosnak éreztem.

  • Január: foghúzás.
  • Még mindig január: új SIM kártya a telefonomban, a szám maradt, és ugyanúgy T-mobile, de így nem merül le.
  • Február: Mackó krémes nap.
  • Április: átadták a lakótelepi Berkenye tanösvényt, én azóta már kb. 7-8-szor végigmentem rajta odafelé és 1-szer visszafelé is.
  • Május 17-től június 8-ig nem volt internetem, mert rendszert frissítettem a gépemen.
  • Júniusban részt vettem egy rajzos pszichológiai teszten, eredmény azóta sincs.
  • Júniusban 2-szer voltam fogorvosnál: 1-jén gyökérkezelés, 17-én húzás.
  • Augusztus 24-26 nem volt nálunk meleg víz.

De ami a legjobb volt ebben az évben: október 8-án elindult ez a blog! Akit érdekel, mi volt azóta, olvassa el a bejegyzéseimet! 😀

Reklámok
2015 legjobb és legrosszabb eseményei

2015 legjobb és legrosszabb eseményei” bejegyzéshez ozzászólás

  1. […] 2015-öt egy nagy szilveszteri társasjátékozással zártuk.🙂 12-en voltunk egy ismerősömnél, aki akkor egy bizonyos társasjáték egyesület elnökségi tagja volt, azóta (februártól) az egyesület alelnöke lett. (2015. novemberében alakult az egyesület, aztán februárban meg kellett ismételni az alakuló ülést, de néhány héttel utána hivatalosan is bejegyezték az egyesületet. Ezen a februári ülésen lemondott a novemberben megválasztott alelnök, de továbbra is az elnökségben maradt, csak helyet cseréltek az egyik elnökségi taggal. Azóta nem tudok változásról az elnökségben.) De most már biztos nem megyek ehhez az ismerősömhöz (a jelenlegi alelnökhöz) szilveszterezni, mert szerintem már nem hív meg,  mert szeptemberben kiléptem az egyesületből és azóta sem vele, sem az elnökkel nem vagyunk igazán jóban. (És nem én sértődtem meg, hanem ők, de nem értem miért…😦 ) […]

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

