Berkenye tanösvény és veterán motorok

Szombaton kirándultam egy kicsit a lakótelepen. Végigjártam megint a Berkenye tanösvényt (már nem számolom, de talán a 8. vagy 9. alkalom volt, + 1-szer még visszafelé is végigmentem rajta) és közben – mivel útba esett – megnéztem a veterán motorok kiállítását a HEMO-ban. A tanösvény 6. állomása a HEMO parkjában van, gondoltam, akkor már benézek. Aztán folytattam tovább az utam a tanösvényen. Néztem a virágzó fákat, bokrokat, a friss leveleket. Nagy élmény volt! 🙂 Aztán vasárnap megjött a hideg, a szél és némi eső is… Még jó, hogy szombaton kimozdultam! 🙂

Reklámok
Berkenye tanösvény és veterán motorok

Berkenye tanösvény és veterán motorok” bejegyzéshez ozzászólás

  1. MA szerint:

    A képek előtti bevezetőben a HEMO-t emlegettem. Gyerekkoromban 2 művelődési ház volt Veszprémben.

    Az egyik a belvárosban, a Dózsa György út 2-ben, a Dimitrov Művelődési Központ. A rendszerváltás után ebből lett a VMK, Városi Művelődési Központ, de az épület neve a mai napig is Dimitrov, legalábbis így ismerik a veszprémiek.

    A másik a Zalka Máté téri HEMO, Helyőrségi Művelődési Otthon, katonai intézmény. Néhány éve a HEMO megszűnt (talán 5-6 éve, nem tudom pontosan), és beköltözött a Dimitrovból a VMK. De az épületet még mindenki HEMO-nak mondja. Sőt, az intézményt is.

    Aztán felújították a HEMO-t, tavaly fejezték be. Arra az időre a VMK visszament a Dimitrovba, majd a felújítás után visszatért a HEMO-ba. Közben a Zalka Máté teret átnevezték Táborállás parknak, talán 3-4 éve, az épület új neve pedig Veszprém Agora lett, mivel az egyik felét egy Agora nevű pályázatból újították fel. (A felújításra a pénz másik felét pedig a Smaragdváros programból szerezték, annak a része volt a Berkenye tanösvény kialakítása, a most is lefényképezett Ringató óvoda felújítása, a református templom körüli Kálvin park rendbe tétele – az a park is látható néhány fényképen -, és a lakótelep néhány házának felújítása is.)

    Tehát az intézmény neve most hivatalosan VMK, az épület neve Veszprém Agora, a park pedig Táborállás park. De a VMK név még legalább 20-30 évig nem fog elterjedni Veszprémben, mert mindig olyan épületbe költöznek, aminek neve és múltja van. A régi helyük a Dózsa György úton a Dimitrov, a mostani helyük pedig a Zalka Máté téri HEMO.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

