Rab Mária tanösvény

Ma egy viszonylag új tanösvényen jártam. Rab Mária tanösvény a neve. A veszprémi Lidl áruház parkolójából indul egy tanösvény, a Veszprém és Kádárta közötti erdőben. Rab Mária tanösvény a neve. Arrafelé minden Rab Mária. A már nem csörgedező forrás is, a körülötte lévő erdő is, az erdőt kezelő erdőbirtokosság is, és az erdőt bemutató, a forrást is érintő tanösvény is. A forrás történetét itt mutattam be részletesen: http://felsofokon.hu/15937/kornyezetvedelem/rab-maria-forras/

A tanösvény 12 állomásból áll, az 5. a forrás. Addig ismertem az utat, de a többi állomás helyét csak gyerekkori élményeimből sejtettem. Akkor még nem volt ott sem tanösvény, sem erdőbirtokosság, csak erdő, ahol kirándultunk a szüleimmel és az öcsémmel. Volt ugyan térkép az első állomáson, de ki emlékszik már arra az 5-6. állomás között? 😀

Nem is minden állomást találtunk meg egyből, a 12.-et pl. egyáltalán nem, és 6-tól 10-ig is volt egy kis zűr a sorrendben (mert pl. az 5-6. állomás között nem a legnyilvánvalóbb úton megy a tanösvény), ezért a tanösvény táblákat most nem is fényképeztem le, majd egyszer végigmegyek rajtuk sorban is, és lefényképezem mind a 12-t.

Nincs most annyi kép, mint máskor, de azért talán így is látszik, hogy szép volt a táj, magas fák között sétáltunk, szép virágokat és érdekes rovarokat is láttunk (madarakat is, de gyorsabban repültek, mint ahogy lefényképezhettem volna őket), és a kis összevisszaság, sorrendtévesztések ellenére is nagyon jól éreztem magam. 🙂

A forrásnál van egy geoláda is, azt is felkerestük, de arról nincs fénykép, hadd keresse más is! 😀 De lefényképeztem a kegyhelyet és azt a kis patakot, ahová annak idején belefolyt a forrás. (Látó-hegyi vízfolyás a patak neve, a Veszprém melletti Látó-hegyen ered, elfolyik a Cholnoky lakótelep mellett és a Haszkovó lakótelep szélén, elhalad a Rab Mária forrás mellett, ott egy kis híd is van rajta, majd belefolyik valahol Veszprém mellett a Sédbe.)

Íme a kirándulás képei:

És egy bónusz kép, ami már itthon készült, a geoládából kivett kis játékfiguráról. (Én egy gemkapcsokból összefűzött karkötőt tettem be helyette. Saját gyártmány! 😀 )

Photo3724

Reklámok
Rab Mária tanösvény

Rab Mária tanösvény” bejegyzéshez ozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

