Karácsonyi fények

Az előző, keddi bejegyzésem volt a 100., akkor ez most a 101. De nem a 101 kiskutyáról fog szólni, sőt, még arról sem, hogy mi történt velem éppen 101 napja (szeptember 7. szerda, akkor léptem ki azokból az egyesületekből, ahol addig tag voltam), hanem arról, hogy milyen ünnep lesz 1 hét múlva. Karácsony. És már mindenhol megjelent a díszkivilágítás. És ha már megjelent, le is fényképeztem. 🙂

Most nem a hivatalos városi fényeket mutatom meg, mert azok éppen ugyanott vannak és ugyanúgy néznek ki, mint tavaly. Inkább a magán díszkivilágításokat figyeltem. Sok szép égősor és más világító eszköz van akár családi házak falán vagy kertjében, akár a lakótelepi erkélyeken. Lakótelepen egy kicsit nehezebb ezeket lefényképezni, mert ha közelről nézem, akkor nagyon meredeken kell felfelé fényképezni, messziről meg csak egy színes folt látszik a képen, de azért vannak ilyen képek is. A családi házakban emberközelibb helyen vannak a fények, azokat jobb fényképezni, ezekből van több. Egyrészt a Bakonyalja városrészből, másrészt a régi BMX pálya melletti családi házas részből (Kádártai úti buszforduló környékén).

A képek egy része szerdán készült (amikor mentem este társasjátékra, akkor azon az útvonalon készült néhány kép), más része ma, az említett 2 városrészben. Útban a társasjátékra persze nem csak magánházak világítását fényképeztem, hanem néha üzletek világítását vagy pl. a Megyeháza falára világító karácsonyi lézerfényeket (a fényforrással együtt), de ma már nem fényképeztem ilyeneket, csak magán díszkivilágításokat. (Ezek legtöbbször nem olyan kreatívak, mint a hivatalos városi díszkivilágítás, de nagyon gyakran mégis látványosabbak.)

A szerdai képekkel kezdem.

És most a mai képek. A lakótelepiekből sajnos nem sok minden látszik, csak kb. ennyi.

photo6525

A legfelső emeletet kell nézni…

De azért lakótelepen is vannak érdekes erkélyek, pl. piros-sárga világítás váltakozik kék-zölddel. Ilyenkor mindig több képet készítettem, hogy minden állapotában látsszon az az erkély.

(Úgy látszik, a kék-zöldet már kicsit közelebbről fényképeztem.)

De inkább maradtam a családi házaknál. Ott is volt olyan, aminek sokféle állapota volt. Piros-sárga világító, piros-sárga villogó, kék-zöld világító, kék-zöld villogó, piros-sárgáról kék-zöldre váltó villogó, 4 színben világító… Erről a házról sok kép készült, talán nincs is kép minden állapotáról…

Van, ahol szinte az egész ház világít, és sok utcában több házon is van díszkivilágítás.

Persze, ahol van fenyőfa, azt is kivilágítják. (Itt lesz olyan kép, ami már volt, ha a fa is és a ház is világít.)

Néha nem is kell fenyőnek lennie egy fának (bokornak), hogy égő kerüljön rá.

photo6543

Máskor csak fenyő alakú dísz világít, nem is igazi fenyő.

photo6595

És néha a fenyőre is villogó fényt tesznek (felváltva kék-zöld és piros-sárga).

Meglepően nagy divat lett a kék fény egyes házakon. Főleg a Bakonyalján. Néha igazi, feltűnően kék, máshol kékesfehér, vagy kék-zöld kivilágítás.

És most, a végén jöjjön az összes mai kép, véletlen sorrendben…

Karácsonyi fények

Karácsonyi fények” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. MA szerint:

    Kellettek már pozitív élmények, mert nem volt túl jó ez a hét.

    Múlt vasárnap (december 11.) apám 61. születésnapján egyedül köszöntöttem (öcsémék elutaztak, mert idén utoljára tudott elmenni azon a héten a barátnője családjához – a lány még talán karácsonyra is hazamegy, nem tudom), majd bementünk a veszprémi kórházba az ajkai nagynénémhez (apám húgához), akinek térdprotézist tettek be azon a héten.

    Hétfőn (december 12.) munkaügyi központban voltam, munkát nem adtak, csak kötelező 3 havonta jelentkezni. TB jogosultság feltétele.

    Kedden fogorvosnál voltam, cisztát talált a fogamban, húzni akarja… Volt már vele rossz tapasztalatom húzásról, de leginkább attól félek, ha így folytatja, nem marad fogam… (Itt olvashatók a korábbi tapasztalataim: https://www.facebook.com/notes/m%C3%A9sz%C3%A1ros-andr%C3%A1s/ifj-r%C3%A1cz/1133767276703638 Érdemes a hozzászólásokat is megnézni, mert azokban folytatom ezt az egyre hosszabb rémtörténetet…)

    Kedden persze történt jó is. Legalábbis azt hittem. Délután megvettem, este becsomagoltam az összes karácsonyi ajándékot. De valamikor szerda-csütörtök körül kiderült, hogy öcsém is falinaptárt vett apámnak, ezért azt adjuk neki oda, amit ő vett, az enyémet itthon tesszük a falra, és kereshetek apámnak mást. Pont neki, akit alig érdekel valami, ezért talán neki a legnehezebb ajándékot venni…

    Szerdán társasjáték, az legalább jó volt. 🙂 Itt látható a kis csapatunk Facebook oldala, és rajta az általam írt élménybeszámoló: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1040316396113559&id=471823426296195

    Csütörtökön és pénteken apámat látogattam a kórházban. Csütörtökön öcsémmel, pénteken egyedül, és még ma is megyek hozzá egyedül. Szerdán került be, mert besárgult, de csak csütörtökön hívott fel, hogy “Kórházban vagyok, ha érdekel”. Pénteken már alig volt sárga. Vizsgálják, 2 és fél napig nem ehetett, nem ihatott (aztán pénteken már kapott ebédet), infúziókat kap, és még nem tudják, mi a baja, csak annyit, hogy az epéje beteg. De előbb megállapítják, mi a baj, aztán lemegy a sárgaság, és utána kezdik kezelni… (Év végére mindenki elhasználódik ebben a családban? Előbb a nagynéném kapott térdprotézist, aztán nekem lett cisztás a fogam, majd apám epéje lett beteg…)

    Pénteken 4 és fél hónap után visszamentem a régi munkahelyemre, abba a zöld szervezetbe, ahol legutóbb dolgoztam (és ahonnét augusztus 1-jével elbocsátottak). Elintéztem, amit kellett (terméket rendeltem tőlük: http://www.eshop-gyorsan.hu/csalankosar/), és kiderült, hogy költöznek… Ezek menekülnek előlem? 😀 4 és fél hónap után visszamegyek 5 percre és máris költöznek? 😀 (Amúgy állítólag nem ezért, hanem december 31-én lejár a bérleti szerződés és új helyet keresnek.)

    Szombaton meg végre megnéztem a karácsonyi fényeket. 🙂 Remélem, mára, vasárnapra nem várható semmi bonyodalom. 😀

    A jövő heti programomról csak annyit tudok, hogy 20-án kedden délelőtt fogorvos, délután fodrász, szerdán társasjáték, szombaton meg már december 24, addigra be kell szereznem apám ajándékát is… (Aztán ki tudja, mikor veheti át, hazaengedik-e karácsonyra a kórházból…)

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

