Amit ígértem

Ezen a héten elég sok minden történt, ezért csak nehezen sikerült betartanom az ígéretemet. Pontosabban 2 ígéretet is. Az egyiket még itt tettem a blogban, hogy bemutatom a fecskék röptét videón, ezt most is csak félig sikerült. A másikat Facebookon ígértem meg valakinek, hogy lefényképezem a városunkból elvitt egyik szobor helyét. Ezt teljesítettem.

A szobrok kb. 2 éve érkeztek a városba egy kiállítás részeként. Volt vagy van hivatalos nevük is, de azt nem tudom, én az alakjukról neveztem el őket. Gubanc, Tüske és Csúszda lett a nevük. A Gubanc a belvárosi nagy körforgalomban, a Tüske a Sintér-dombon, A Csúszda pedig a Betekints-völgyben állt. A szobrok vasból készültek és átmenetet képeztek valahol félúton a művészet és a vashulladék között. A leginkább szoborszerű a Tüske, a legötletesebb a Csúszda (ez a kettő még többé-kevésbé szép is lenne, ha nem rozsdás ócskavasból készültek volna), és a legrondább a Gubanc, mégis ez utóbbi tartott ki a városban a legtovább, a másik kettőt már korábban elvitték. A Gubancot ezen a héten kedden bontották le.

Annak idején, amikor még nem volt ez a blog, akkor tettem fel róluk fényképalbumot a Facebookra (a Tüske esetében az oda vezető utat is megmutattam, mert talán az a legkevésbé közismert hely a 3 közül), érdemes megnézegetni. A fényképeket ide is felteszem, de a Facebookon rövid szövegeket is fűztem hozzájuk, érdemes ott, azokkal együtt megnézni (és az albumhoz tartozó ismertetőt is elolvasni).

Tegnap lefényképeztem a Gubanc helyét több irányból, ezt mutatják ezek a képek.

De elmentem a Tüske helyét is megnézni, mert rég jártam már ott, arról is van néhány fénykép.

A Csúszda van tőlem a legmesszebb, ott most nem jártam, de van idei fénykép a helyéről, pl. ebben a bejegyzésben, ez a kép:

A fecskék röptét megpróbáltam az erkélyünkről követni a felvevővel, de elég magasan voltak, ezért éppen lemaradtak a képről, csak a felvétel mozgásából látszik, hogy merre repültek, mert próbáltam követni a mozgásukat, de csak ilyen magasra tudtam nyújtózkodni. Elég magasan volt már ahhoz, hogy ne lássam a képernyőt, de úgy tűnik, nem elég magasan, hogy a fecskék is látsszanak… Szabad szemmel jól láttam őket, de úgy látszik, a felvevő nem, mert a 8. emeleti erkélyről bőven a 10. emelet felett repülő fecskéket kellett volna felvenni. Majd lesz róluk új, jobb felvétel, ha alacsonyabban szállnak, de addig is marad ez. A végén az a “zuhanórepülés” nem a fecskék mozgását követi, hanem le kellett hozni szemmagasságba és magam felé fordítani, hogy lássam rajta a “felvétel vége” gombot és megnyomhassam. 😀 Ha lesz jobb felvételem, szemmagasságból, akkor felteszem ide. De az majd csak a jövő héten lesz (valószínűleg), mert szombaton programom lesz, a vasárnap még bizonytalan, és amúgy sem leszek itthon egyedül egyik nap sem, ezért hétfőre marad az új felvétel, annyit meg nem akartam várni sem a blogbejegyzéssel, sem az új felvétellel, sem az ígéretem teljesítésével. Ezért ez a felvétel kerül most ide, ameddig nincs jobb.

Így már minden ígéretemet teljesítettem, jövő héten fecskés videó várható. 🙂

Amit ígértem

Vélemény, hozzászólás?

